Saturday, February 20, 2010

MEMBELI PERALATAN MENCETAK BAJU

Assalamualaikum... kita berjumpa lagi. Telipon cikgu hariri tadi... dia kata nak jumpa ptg, sambil tunggu dia, saya mengarang kat blog dulu. Pada 2/2/2010 saya telah ke Bandar Baru Bangi, Selangor untuk membeli peralatan untuk mencetak baju. Kat bandar baru bangi ade satu kilang untuk semua peralatan percetakan silkscreen. Nama kilang tu Khien Lien (entah betul tak saya eja). Kat tempat tu semua ade (dye, photo emulsion, mesh, sekuji dan macam-macam lagi), dari yang murah sampailah yang mahal. Saya dapat tahu sume ni melalui internet (www.tshirtkomuniti.com).

Perjalanan dari kota bharu ke selangor amat memenatkan. Ye lah saya bawak kancil 660 je. Sakit badan bukan kepalang. Jarak lebih kurang 400++ km. Sakit abih urat saraf, nasib baik mertua pandai mengurut. Sampai kat KL lebih kurang 10.30 mlm, dan terus sewa hotel (abih dalam RM88.00 semalaman).

Kancil 660 ni lah yang banyak berjasa pada ku, ke mana saja ku pergi pasti ku bawa.

Keesokannya saya terus ke bandar baru bangi, melalui tol kajang (RM 1.50 x silap saya) lepas tu masuk bandar kajang terus ke bandar baru bangi. Ni merupakan first time saya gi kat Khi Lien maka kesesatan berlaku. Aduh cari punya cari tak jumpa, tension giler. Nasib baik anak sedara my wife bagi support (dia teman saya ke KL). Last-last saya berhenti kat stesyen minyak sungai chua (shell). Tanya cashier kat situ, saya tunjuk peta kat dia. Selepas tu saya kembali ke pangkal jalan (x sesat la tu).

Selepas diberi panduan, akhirnya saya jumpa jugak Khi Lien, adus sungguh perit rasanya. Tapi malang masih menimpa apabila diberitahu Khi Lien tutup ari Sabtu. Baru saya ingat kat KL kebanyakan tutup ari sabtu. Sedih betul, tanpa melengahkan masa saya terus mematikan enjin kereta dan berteriak macam orang kena histeria (argggggggggg.......ggggggg), terkejut beruk dauf (anak sedara wife saya).

Untuk menghilangkan rasa tension, saya terus menelipon member kat Flat Putera, sungai chua. Saya ajaknya pergi makan satey kajang. Abih RM 55.00 (satey daging dan ayam).

Peta ni saya amik kat laman web Khai Lien

Makan satey kajang Haji Samuri dengan Jeff (Member kije kat Maktab Polis Cheras)

Pada malam tu saya menginap rumah sewa Jeff kat Penara (dekat Tasik Pemasuri). Nak sewa hotel duit dah tak cukup, akhirnya terpaksalah bermalam sehingga ari isnin.

No comments: