Saturday, February 20, 2010

Pengenalan

Assalamualaikum... w.b.t Sebelum bercakap lebih lanjut, nak introduce diri dulu. Saya mengusahakan perniagaan berasaskan percetakan baju. Tak kira baju ape, semua saya cetak (kain). Telah mendaftarkan perniagaan dengan nama INSYIRAH ARTJAYA TRADING (KT0271022-H), mula-mula didaftarkan syarikat saya menjalankan perniagaan membekal alatulis dan cenderamata di kebanyakan jabatan kerajaan (sampai sekarang) dan kini mengorak langkah baru meneroka bidang percetakan baju. Alhamdulillah... sekarang tempahan baju (terutama baju sukan sekolah menggalakkan). Sebenarnya saya baru saje mendaftar dengan MOF (Kementerian Kewangan Malaysia), sebelum ni pakai lesen orang. Modal kecil katakan. Sekarang alhamdulillah, ada lesen sendiri senang nak tangkap projek kerajaan sendiri. Sebelum ni terpaksa bayar kat orang antara 2% - 5% ( banyak tu!!!). Tapi tak pe, orang kata sakit-sakit dahulu, senang-senang kemudian. Sekarang tengah masuk beberapa tender-tender kerajaan (x tau boleh ke tak, try je dulu...). Perniagaan ini banyak dibantu my wife, dia banyak bagi dorongan. Dia sentiasa di sisi waktu susah dan senang. Tanpa dia entah apa jadi kat saya ni. Masa mula kawin dulu idup susah, tapi sekarang x sesusah mana... ade je projek nak buat (duit masuk). Dulu opis saya kat umah je, buat kerja semua kat rumah. Barang-barang rumah dan barang kerja bercampur. Dah la duk umah mertua. Duit selalu tak cukup... he he he tu sume citer dulu. Sekarang dah ok...
Ni anak saya (Nur Insyirah Faqihah), nama perniagaan ni bersempena nama dia la...

Selepas dapat anak, hidup saya mula berubah. Sekarang dia tujuh bulan (7 bulan). Bermakna dah tujuh bulan idup saya dah berubah, dari susah kepada OK. Anak saya ni banyak bagi kekuatan untuk saya lebih kuat mencari rezeki dan meneruskan kehidupan.

My wife ngan anak saya kat ofis (masa ni ofis tgh renovate)

Setakat ni dulu, untuk pengenalan... nanti saya tulis lagi. Baru dapat panggilan dari cikgu hariri dia ni yang supply baju kat saya untuk printting (arap dapat runding harga murah sikit). Ok.. w'salam...

1 comment:

Anonymous said...

salam cik. saya amat kagum kerana cik membina kejayaan dengan kesabaran dan komitmen yang tinggi. saya harap suatu hari nanti saya akan berdiri bersama cik. terima kasih atas info yang diberikan. nyata cik memetingkan ilmu malah sanggup menyebarkan rahsia kejayaan sebagai suntikan semangat kepada kami yang baru menyedari peluang sebegini. saya harap dapat menerima didikan dari cik agar saya dapat mengubah masa depan keluarga saya. terima kasih. : )

Izzuddin Saufi
0142607418
izzuddinsaufi@gmail.com