Thursday, March 11, 2010

CUSTEMER TAMBAH TEMPAHAN

Salam... minggu ni sekali lagi rezeki saya dapat tempahan. Kali ni customer yang sama tapi diorang nak tambah 15 helai lagi. Ok je, saya terus beli baju kat CHL dalam 20 helai (5 helai untuk adik saya, member dia nak baju kosong). Sampai rumah terus amik dan buat blok hingga lah photocoat. Kerana terlalu mengantuk saya jemur blok yang dah disapu emultion tadi dan sambung keesokannya.

Bangun pagi terus ke bilik printing (bilik stor sebenarnya) untuk sambung buat expose pada blok. Lebih kurang 45 minit gitu, saya pun angkat dan bermulalah kisah mencetak baju. Sebenarnya blok asal masih ada, tapi mesh dah tersumbat + emultion yang saya sapu dah pecah tak ikut abjad yang kita nak, maka saya buat baru.

Cetakan kali kedua ni makin senang sebab dah buat sebelum ni, macam boleh agak setting kat mana anak letak blok dan sebagainya. Tengah khusyuk buat kerja tiba-tiba dengar anak (Insyirah) menangis, kuat pulak tu. Terus saya letak benda kerja dan terus ke bilik. Rupa-rupanya Insyirah jatuh katil. Berderau darah saya, dan terus maki wife yang ketika tu kebingungan. Nasib baik tak de ape2, hampir 1 jam pujuk Insyirah, saya sambung kerja balik. Akhirnya siaplah mencetak baju dalam 15 helai dan satu helai rosak (adoi rugi).

Selepas keringkan baju, saya terus bukak email dan dapat tempahan baju dari En Azhan (baru tanya harga). Dia nak buat baju untuk familyday. Kalu jadi rezeki saya, kalu tak nak wat macamana.

Kat bawah ni antara gambar selepas selesai kerja mencetak.







No comments: